Åbn hjemmesiden: trillingeforeningen.dk TRILLINGEFORÆLDREFORENINGEN
DANMARK

Pinsekoloni 2003

Der er ikke mindre end to forskellige beretninger fra 2003-kolonien.
De kan begge læses herunder, og nedderst på siden ses den forud-
gående arangementomtale.

P.S.: Næste år går turen til Ærø !

Pinsetræf 2003
Af Marianne, mor til Mia, Sune og Lasze
Se billeder
(Åbnes i separate browser-vinduer)
Anden Pinsedags aften. Klokken er 20.56.

Det sidste unge menneske er i et tiltrængt bad.

Sidder i stearinlysets skær. Tænker, at lupinerne, der blev sat i vand før Pinse, stadig formår at holde sig oprejst. Lidt li´som mig. Jeg har dog snydt. Faldt nemlig omkuld straks, jeg kom indenfor døren. Var udenfor rækkevidde i 1½ time.

Indtrykkene fra dette års Pinsetræf, med Trillingeforeningen, den gode fornemmelse i maven efter afskedskrammene, fylder.

Vi er med igen. Vi var der, da børnene var blebørn, har holdt pause i 9 år, men er nu vendt tilbage.

Turen i år gik til Torø, ved Assens. Vi tog over, til det ukendte, med snurren i maverne. Den spændte snurren, blev hurtigt afløst af hygge følelse.

Her var ikke bare god natur, her var også god stemning med de børn, unge og voksne, som var der.

På Torø lagde naturen op til stilhed, men så sandelig også til højlydt latter. li´som de mennesker der var på vores koloni, vi evnede både at snakke, grine og arbejde sammen, men også til at tie sammen.

Marianne i spidsen for bolcheproduktionen
I disse dage, Fredag+Lørdag+Søndag+Mandag blev der spillet rundbold og fodbold. Der blev skåret i fedt sten. Der blev afholdt vandkamp. Der blev gået ture. Der blev badet i havet. Der blev fisket. Der var natløb. Der var bål. Der var kortspil. Der blev lavet bolcher. Alle supplerede med noget, ikke af pligt, men af lyst.

Klokken er nu 22.10 har sagt godnat for tiende gang, der er så meget der skal snakkes om og spørges om. Det sidste spørgsmål fra et af mine unge mennesker var:

"Hvorfor kan det ikke vare hele sommerferien". Tager det som udtryk for en OK Pinse

(Dette er jeg dog ikke i tvivl om, da mine unge, som pt. er 13 år, har fortalt til alle og enhver, at vi kommer igen næste år).

Det gør vi også. Vi vil ikke gå glip af flere hyggestunder, med disse dejlige børn, unge og voksne.

Tanker af Marianne.

Mia+Sune+Lasze´s mor.

Pinsetur

Vejret er omskifteligt
li´som livet
hvis du tør
Vi turde denne Pinse
Sprang ud og fik gevinst
Nye vinkler på livet
Blæst i håret
og sindet
En blid opmærksom vind
med accept
Tak for det.

Pinsetræf 2003
Af Morten og Susanne, forældre til Mathias, Signe og Mie

Det var med snurrende i maven, vi tog af sted til dette års pinsetræf.
Vores første træf. Kommer der nogle, børnene kan lege med? Kender de alle sammen hinanden? Kan vi snakke med dem?

På vej derover, kom vi i tanke om, at det eneste vi havde, børnene kunne lege med, var deres sovebamser. Hvordan skulle det gå?

I år foregik pinsetræffet på Torø. En lille ø ved Assens.
Den eneste der måtte kører på øen, var den tilsynsførende. Han kørte heldigvis vores bagage og mad frem og tilbage.
Susanne og Morten med deres trillinger
Sidst på eftermiddagen (fredag) ankom vi til Torø Huse forsamlingshus og herfra foregik resten af turen på gåben. Det var en strækning på ca. 2 km igennem en smuk natur. En lang tur for de små ben. Efter vi havde hilst på dem alle, var der aftensmad, som Morten blev nød til at sluge, for bagage skulle hentes. Da han kom tilbage, opdagede vi at sutterne ikke lå sammen med tøjet, men i bilen!!

Lørdag morgen havde vi morgentjansen. Det var ikke noget problem for Kaj hentede morgenbrødet. Dagen gik hurtig hvor der bl.a. blev badet, fisket, spillet bold, tegnet, hygget og skåret i fedtsten. Det var både små som store der var meget optaget af at skære i fedtsten. Mange pæne figurer blev lavet.
Efter et lækkert aftensmåltid var der nat orienteringsløb, bål og snobrødsbagning. Alle var længe oppe og blev ædt op af myg.

Efter morgenmaden søndag gik vi til standen for at soppe, finde sten og muslingeskaller, som vi ville tegne på. Senere på dagen skulle vinderen af orienteringsløbet findes. Holdene havde fået til opgave at digte en sang, som skulle synges for os alle. Dette var absolut ikke drengeholdenes favorit. Vinderen blev pigeholdet. Efter kåringen var der stafetløb som endte i en kæmpe vandkamp. Der var lige så meget vand inde som ude. Al aktivitet om aften foregik indendørs da vejret ikke var med os. Marianne, Sune, Mia og Lasze lavede bolcher, til den store guldmedalje. De blev spist lige så hurtigt som de blev lavet.

Mandag er den kedelige afrejsedag. Alt skulle pakkes og ryddes op. Turen gik atter tilbage til Torø Huse, men vi var heldigvis så heldige at kører med den tilsynsførende sammen med bagage.

Tak for en god pinse. Bestemt en af dem vi vil se positivt tilbage på. Tænk at børn ikke savner deres legetøj efter 3 dages fraskillelse. Det kunne være at vi skulle få tømt lidt ud.
Til næste år håber vi at se endnu flere nye ansigter.

Hilsen
Mathias, Signe, Mie (3 år) Morten og Susanne

Arrangement omtale
- forud for kolonien

Pinsekoloni fra 6.-9. juni 2003
[Opdateret den 5. maj '03].

I år drager vi til Fyn’s land. Nærmere betegnet Torø, der ligger ud for Assens.
Mellem Torø og Fyn er der en 1200 m lang sandtange, hvor der ikke kan køres med biler. Øen, som rummer 3 kolonier, udgør med sine 600.000 m2 et fantastisk natur- og aktivitetsområde med skove, strande, enge og marker. 5 km til Assens. Kolonien har direkte adgang til Lillebælt og stranden. Kolonien er en særpræget kolonibygning fra 1930. Kolonien er tidssvarende indrettet med varme, gode sanitære forhold, storkøkken, samt opholds- og aktivitetsrum.

Da vi jo ikke kan komme ud til kolonien med vores biler, vil der blive kollektiv afhentning af bagage på et nærmere fastsat tidspunkt.
De varer vi skal have indkøbt vil også blive bragt ud til kolonien af den tilsynsførende mod et mindre honorar.

Kolonien er indrettet til 55 personer, fordelt i 1-, 2-, 3- og 4-mandsværelser.

Som alle andre år vil hver deltagende familie få tildelt forskellige opgaver med hensyn til indkøb, madlavning og oprydning.

Prisen for at deltage er 225,- kr. pr. voksen, 100,- kr. pr. barn (4-18 år) og 0-3 årige er gratis.

De familier, der tilmelder sig vil får nærmere besked om den nøjagtige beliggenhed, arbejdsopgaver, praktiske oplysninger m.v.

Tilmelding til formanden på 49 14 94 02
inden den 18. maj 2003.
Send e-mail til: formand.

Hilsen
Erling Møller
Ingstrup/Løkken

Se også:
     Reportage fra sidste års pinsetur

[Åbn hjemmesiden: www.trillingeforeningen.dk]          [Luk vindue]